Katastrof/massinlägg

Jag har nog varit värdshistoriens sämsta.. på att uppdatera =)
Men det är helt okey för jag har varit i Ösmo utan dator och med en bäbis i famnen 24/7 och två småsyskon att ta hand om på eftermiddagarna... Så pust och stöön nu är vi hemma efter en intensiv men absolut en trevlig vecka. Det hela avrundades med en underbar namngivelse för vår vackra Noel Valentin. Men nu ser jag ju till min stora förskräckelse att jag inte har bloggat sen innan påsk å det har ju hänt määngder med saker. Så jag skriver i punktform för att lättast hänga med =)

* Noel fylde 4 månader och fick sin första smakportion
* Mickan kom (toktrevligt)
* Roastripp till Alingsås (lång och varm med mycket skönsång)
* Bröllop i Alingsås (obeskrivligt underbart!)
* Familjen taikon på besök (mysigt och precis som det låter)
* Noel och jag på tågäventyr till nynäshamn (snäll som vanligt och underhöll heeela tågen med sin skönsång!)
* Hemma i mitt gamla barndomsrum, med en bebis, min bebis (märkligt på alla sätt och vis.. Oavsätt hur gamal man blir och hur länge än man har bott hemmifrån så blir man alltid "barn" i sina föräldrars hus. Gamla rutiner faller in och reglerna tynger ens axlar :P Nä men det är skumt att vara vuxen i ens barndomshem!)
* Lekt med Linda och hennes otroligt gulliga doter Joline <3
* Införskaffat en babybjörn! Kan ha varit det bästa inköpet hitills =D
* Handlat inför namngivelsen... ($$$$$$$ Borta)
* Missat Olles födelsedag =/ (men ordnade hjälp av det fantastiske Emma som agerade Tårtbud till dörren, så Olle fick sig en liten tårta på sin födelsedag)
* Firat Sofias födelsedag, dagen efter! =P
* Ätit glass och Pizza på samma dag som jag klagat över att jag måste ha st ** i byxor... Obra av mig
* Haft ett smärre utbrott på min lillebror som tycker att all mat är ÄKLIG innan han äns har prövat det!
* Oroat mig för Noel som inte har varit sig själv under hela veckan, varken knappt kissat eller bajsat.. =( Han blev oxå super slemmig på köpet och spydde massa pga det...
* Flyttat från Ösmo till Sorunda
* Träffat Olle efter 5 långa, alldeles för långa dagar!
* Dukat och piffat i folketshur där namngivlesen skulle vara
* Kalasat för Olle som fick en middag på tu man hand och biljetter till Spamalot den 1 oct
* Fått träffat Cellan mycket som har hjälpt till så mycket med att göra Noels stora dag så fantastisk som den var! Tack älskade du
* Dagen med strort D kom och vår lilla unge skötte sig exemplariskt! Någon måste ha drogat honom ;P
* Fick galet mycket fina paket =D (lyckades bara med en dublett!)
* Packat halava livet och åkt tåg hem till Örebro
* Kom hem till en mer eller mindra svinstia... Eller nja, men rörigt värre var det! (har haft målare här som har fixat nästan alla våra rum! Så fina väggar å tak har vi nu)
* Började känna mig förkyld och orkade inte göra er än midda igår och lägga upp Thesses och Pärs bröllopsalbum igår.
* Än värre svinstia idag, mår sämmre och har datorabstinens.
* Äter mer godis och kollar på bilderba från namngivelsen och suckar över dubbelhakan, kanske ska ta ett äpple?...
* Är förvirrad varför det snöar när träden är gröna, blommorna blommar och det är +7 grader ute
* Tog en klunk te som var alldeles för kallt och funderar nu på att avsluta detta blogginlägg innan det spårar ur totalt!

Måste bara tacka alla innblandade för en fantasktisk dag i söndas! Skulle velat bjuda allt och alla men lokal och plånboken statte gränser... Ett specielt tack till Cecila och Johan som hjälpte till att fixa allt innan och till Cecilia som höll i allt så fint! Tack till Nelly för att du sjöng! Tack Erja för en rörande dikt! Tack Sofia och jonte för att ni vill vara gudisar till vår lilla pojke! Tack Jonte för att du är du och var så snäl mot alla gäster, sicken pingla! Ja, Tack alla som stannade kvar och hjälpte till att städa! TACK min underbara svärfamilj för all hjälp innan och efter och tack för underbara sorundatåtorna och en rörande tal av farmor Katarina! Tack min mormor och morfar för ALL HJÄLP, ni vet att jag älskar er och att ni är bäst! Skulle vilja ge er hela världen, ni är så fantasktiska och visar så mycket kärlek och omtanke! Tack mamma och Patric för vackra blommor, tack Mullers för en magnefik tårta! Tack pappa för att du är du och Tack alla som var där för allt fint vi fick TACK!

(tar en till godis och snyftar lite)

Nä men lite bilder då av vad som har hänt de senaste två veckorna

   

    
Fler bilder på herr och fru Johnsson finn på min facebook =)

 

   

 

    






Kommentarer
Postat av: Cecilia

Tackar ännu en gång för förtroendet! En otroligt fin dag! Noel är verkligen en helt fantastisk unge! <3 Jag älskar er alla 3!!

2011-05-04 @ 11:21:17
URL: http://www.cecilialundin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0