Babysimm

Den 17 mars så ska jag och Noel börja gå på babysim på Hagabadet =)
Det ska bli så roligt och jag hoppas att han kommer gilla det och att vattnet inte är för kallt för honom.
Men lite orosmoment slog mig i morse, duschen!
Hur ska jag kunna duscha när jag är själv med en hal bebis inne i ett ducshrum??
Både jag och han ska ju bli rena, och han ska oljas in när han tvättas sen har vi ju ett halt och hårt golv!!! Jag vet inte ens om han kommer gilla att duscha, han har ju bara badat hitills... ojoj!
Någon som har erfarenhet av detta som kan komma med några goda råd?


Kommentarer
Postat av: Linda - Mamma till Joline

Här hemma, som jag har förstått det, så tar folk med sig sina babyskydd in i duschrummet så barnet kan sitta i det. Jag har aldrig varit där dock. Jag skulle bara låtit Joline sitta på en handduk men hon kan ju sitta, kanske inte lika skönt för honom att ligga på en handduk men det fungerar ju det med!

2011-03-02 @ 09:01:56
URL: http://lindakonno.blogg.se/
Postat av: Elise

Barnen ska inte duscha innan de ska bada innan de är 8 månader. Men de ska duscha efter o där lär du dig! duscha barnet först och sen dig. Det brukar finnas saker man kan lägga/sätta barnet i men det är smidigt att ta med sig sin bilbarnstol. Vill du läsa på lite om babysim så finns det böcker skrivna om ämnet, rekommenderar att läsagärna ”Babysimboken” av Ludmilla Rosengren.

2011-03-03 @ 09:00:09
Postat av: Elise

Förlåt för rörigt inlägg.. Vi badar på babysim i Ösmo:) Men tips är bilbarnstol, en torr extra handduk som noel kan få efter han duschat, lås till skåp, och det är skönt om olle har möjlighet att följa med, för då kan han ta emot noel efter badet så han slipper frysa. Kamera är alltid roligt !

Lycka till!!

2011-03-04 @ 08:32:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0