Noels små egenheter

Min lilla son, våran underbara Noel. Han är en mycket bestämd, charmig och gosig unge!
Han är nu drygt 5 veckor och han har redan utvecklat en fantastisk personlighet.
Här är lite av de gulliga sakerna han har för sig när han:

Sover

Han tycker om att ha saker nära ansiktet, som en hand eller en filt. Ibland lugnar han inte ner sig fören man lägger hela ansiktet mot hans och är riktigt riktigt nära!

Han älskar att sova på sidan, om man lägger honom på rygg så är han ofta på sidan när man vaknar sen.

Noel "morrar" harklar eller typ knorrar när han sover, speciellt om man flyttar på honom.

Äter

Noel äter mycket och ofta, varannan till var tredje timme oftast. Om han är ivrig att få mat så gapar han jätte stort och skakar på huvet med bröstet i munnen utan att ta tag direkt. Även nu så "morrar" han.

Han brukar hålla i sig i mig när han äter, oftast i min tröja eller bh, men nu har han oxå börjat att gömma sina händer under mina armar eller bröst å så ligger han å "pillar" där nöjt =)

När jag ammar honom så brukar jag massera hans huvud med mina fingertoppar, men om jag nu inte gör det så kan han ligga och pilla sig själv i håret, speciellt efter han har ätit men ligger kvar i famnen.

Vaken

Noel har börjat skratta, han ler med helan ansiktet och det börjar smått komma små studsande "he he he" ljud.

Han sitter hellre upp i knät än ligger i famnen.

Om han är grinig så kan man sätta på vattnet i kran eller i duschen så blir han lugn igen =)

Han älskar sin mobil som hänger ovanför skötbordet, om man gör så det rör sig blir han helt chockad och spärrar upp ögonen.

Han har börjat dra mig i håret när jag bär honom.

Han kan hålla uppe huvudet riktigt länge nu, kan vara i flera minuter med bara några micro pauser.

Ja det är lite om vår lilla skatt <3


Kommentarer
Postat av: Mickan

Härlig att läsa Bellis!

Vilka snabba framsteg han tar..tiden går så fort. vips så är han 15 med målbrottsröst :)

2011-01-30 @ 17:16:52
URL: http://goofan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0