Har dunderhonung i tissarna =)

Min lilla kille har gått upp 400 gram och vuxit 2,5 cm på en vecka!
Snar tar han moppekort och är 1,90 lång... Helt galet!!

Jaha en ny dag, å vad har vi gjort? Inte mycket alls förutom att gå till bvc och mäta å väga. Men visste ni att göra inget är helt okey, inte bara när man är höggravid eller har småfolk hemma!
Alla behöver ha slödagar!! Känner verkligen hur behövligt det är att bara dra omkring i mjukisar å flottigt hår för att sammla krafter! Jag tycker det ska vara lika givet att vara slö som att vara produktiv, för vilken super människa kan orka att var 100% varje dag!? Mer slö åt folket! Å låt det vara okey att bara strö runt i hemmet en dag, varför ska man behöva skämmas för det? Den dag jag blir stadsminister ska jag införa slödagar! Typ som sjukdagar, fast man inte behöver vara sjuk, utan dagar man kan ta ut när man behöver sammla krafter. För hur många har inte ringt in sig sjuka för att de bara inte har någon ork att jobba eller gå i skolan? För jag menar på semestern eller ledighet så ska man vara så himla akktiv, träffa släkt, måla huset, ha grillbjudningar, åka på husvagnssemester med dina 8 barn som kanske är mer en ansträgning än avslappning?! Jag gillar att få dagar då jag bara kan slöa, jag behöver det för att orka vara en bra människa annars. Som nu, lite tid för mig själv, Noel sover och Olle kommer hem om ett tag. Det står disk i köket men istället har jag kollat på ett avsnitt på fastpass och pillat mig i naveln. För det är viktigt för mig att vara lite ensam och inte göra något som behöver aktivera mer än max tre hjärnceller! Sen kan jag sätta igång och vara superkvinna! =)

Nu blev det flum av allt i hoppa kanske men men =)

Tänkte dela med mig lite av en del nya bilder!  Enjoy


När gammelmormor och gammelmorfar var här <3


Pappas beskyddande hand


Hälsade På Emma å hennes Ludwig! Så liten å söt <3


Mammas lilla gris <3


Olle frågade; Var det en snygg pose? Jag; Nä... =D


Nyvaken Bebis


Aah, en hand! =D


Blev lite suddig men man kan skymta ett litet leende, han e så
söt när han ler men ååå så svårt det är att fånga det på bild!

Kommentarer
Postat av: Sofia

Tufft att du äntligen insett att man fåår lata sej ibland! Är nog bara du som känner dej dum för sånt ;)

2011-01-12 @ 13:41:04
URL: http://hejjaghetersofia.blogspot.com
Postat av: Elin

Åhh, söta Noel!

Åh lata dagar behövs alltid! :)

2011-01-12 @ 16:46:03
URL: http://corners.blogg.se/
Postat av: Isabelle

Vilken fin blogg du har Elin, visste inte att du hade en =) JA han e rätt bra vår lilla kille <3

Hahah sofia då =) Jag vill ju vara tuff så jag var mer eller mindre tvungen juh! ;D

2011-01-13 @ 10:51:01
URL: http://isabellelindgrens.blogg.nu
Postat av: Emma-Wilmas mama

Söt och fin han är din lille son <3

2011-01-14 @ 13:18:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0