En heldag på stan!

Ja från och med idag kommer jag och lilleman få klara oss själva om dagarna för idag börjar Olle i skolan igen. Har blivit lite bortskämd med att ha han hemma om dagarna, men det ska nog gå bra det här oxå!

Dagen började med att vi åkte ner mot stan för att hälsa på Emma och Mattias som för bara fyra små dagar sedan fick sin lilla son Ludwig, Ludwig vägde ett helt kilo mindre än Noel och var fyra cm kortare, han var så lite å näpp och man gemförde med min lilla klump =) Fick äran att hålla honom och han sjönk in så mysigt i min famn! Gosigt det är med bebisar!!! På vägen till dem hände något obehagligt, just vid en kurva på trottoaren, supernära en tvåfilig väg så ramlade jag och tappade taget om vagnen, det var så snuskigt halt ute idag. Allt gick bra men mardrömsscenariot skulle ju ha varit om vagnen oxå hade vält och åkt ut i gatan där massa bilar åker!!!
Jag menar hur svårt kan det vara att sanda gatorna!!! Aja med små försiktiga steg traskade jag och Noel vidare in till centrum för att shoppa lite nödvändigheter =) (låter mycket bättre då :P) PÅ vägen in mot stan så upptäcker jag att det är dåligt med luft i ena däcket... personalen på babyproffsen pumpar upp däcket men det pyser lika snabbt ut igen... Jaha, bara att byta slang då! Kostade bara 150 kr så det var ju inte så mycket!

Handlade två PJ:s och tre bodysar åt Noel och sen ett amningsnattlinne åt mig och en tunika på rean =)
Tre paket bröstinlägg och en snorsugare åt Noel. Nödvändigeter, JAVISST =D

Mötte sedan upp Ullis för att fika och mysa lite, prata bebisar och förlossning å annat skit! Å det var mycket trevligt!

Sen bar det hemåt, så mellan kvart över 11 till halv 5 har vi gjort stan osäker! Tur att man har världens snällaste kille som bara sover och ler!

Hmm.. undrar nu om jag inte skadade ryggen lite när jag ramla, har ont på ett ställe i ryggen när jag vrider mig.. hm

På tal om otur, fick hem ett brev från sjukhuset idag som det stod att mina värden inte alls var så bra som jag trodde, eller det var en läkare som sa att allt var bra, men tydligen är mina levervärden fortfarande dåliga å jag måste fortsätta ta prover... Trodde jag kunde stryka det från min lista av tråkigheter men hoppas att dessa prover ska visa bättring! Jag behöver mitt blod, kan inte ha mycket kvar nu ;)

Nu ska jag kramas med min kille, han var lite kall om händerna så nu ska jag allt värma honom å pussa på han tills han säger; Sluta mamma det räcker nu! =D







Kommentarer
Postat av: Linda - Mamma till Joline

Fy vad läskigt att du ramlade.. du får gå försiktigt! Men det är lika halt här, man får kämpa för att hålla sig kvar vid vagnen. Tur att det gick bra i alla fall!



Vilken gosig bild på lilla söta Noel! Jag ser verkligen fram emot att träffa er! :)

2011-01-10 @ 19:22:05
URL: http://lindakonno.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0