Min lillebror Elliot!


Ja jag tror jag har skrivit om min underbara bror Elliot förut för länge sen!
Han e den skönaste lilla, snart, 9 åriga kille på jorden!
Han har vuxit så mycket de senaste två åren och utvecklats i raketfart. När han började i skolan i 6års så blev han retad för han inte kunde prata lika bra som andra barn och att han inte hängde med och fattade saker lika snabbt som vissa andra. Elliot har varit en sen blommare i det mesta, allt från tänder, första stegen till det han nu utmanas för i skolans värd. Men som sagt så har han alltid varit en guldklimp fylld av kärlek och omtanke för andra, speciellt sin familj.

Han har alltid haft helt fantastiska kommentarer för sig, sånt man absolut inte förväntar sig komma från honom, just eftersom han tal har varit lite sent.

Men jag tänkte att jag måste börja citera honom här på bloggen! Jag tänkte börja med några klassiker och de alldra senaste!

Elliot, ca 4 år, är i badrummet på undervåningen. Han har varit på toa och får ett plötsligt intresse för att titta sin i spegeln ovanför handfatet, lilla Elliot som är alldeles för kort bestämmer sig för att klättra upp på toan och vidare upp på handfatet för där ställa sig och beundra den vackra spegelbilden. Väl uppe på handfatet så händer det något, handfatet släpper från väggen och om jag inte mins helt fel så börjar vatten spruta. Elliot, kvick som en vessla tar han sig ner från handfatet innan någon skulle hinna se att han har varit där uppe och ställer sig bredvid handfatet och Pappa Patric kommer inrusandes i badrummet och förargat frågar; Vad har hänt Elliot?!
Till det svarar Elliot; "Dålig kvalité pappa"

Elliot 8 år står på en pall för att värma mat i mikron som är i en vuxen människas ögonhöjd i vårat kök i ösmo.
mamma säger; Elliot, akta dig så att du inte ramlar ned!
Elliot vänder sig om mot mamma och säger; "Nej, klart jag inte ska ramla min lilla sockersmula"

Elliot 8 år sitter och gör läxorna med mamma vid köksbordet. Han ska lösa ett matte tal, matte är Elliots favvo ämne och han är riktigt duktig på det. Talet är 252+30. Till det utbrister Elliot; "Vilken barnlek!" 

Tänkte fortsätta att dra gamla klassiker och nya underbara kommentarer som denna lille krabat förgyller våra liv med! Älskar mina syskon! Elliot och Cassandra snart 11 år! Det är fantastiska barn och jag måste dela med mig av en konversation vi hade på skypechatten jag och Cassandra! (Eva är vår mamma)


Eva Lindgren: älskar dig och noel ni betyder mycket för mig (h)(h)

isabelle Lindgren: va fin du är cassandra =) Vi älskar dig oxå sååå mycket ska du veta!

Eva Lindgren:
Tack (h)jag gillar olle oxå,det kan du säga!!puss älsklar dig<333
utan dig skulle jag inte ha ett lika bra liv
 
isabelle Lindgren: men älskling då! har du tagit en extraa stor dos av kärlekspiller idag? ;) nä skojja du är så fin cacci, du har blivit en underbar ung människa! du är så klok å duktig å jag är så stolt över dig ska du veta! du har blivit den syster jag alltid hoppats att du ska vara! omtänksamm å snäll!

Eva Lindgren: Tack det värmer!!får en tår i ögat!! (h)Du har oxå blivit den syrra jag altid velat haft!!utan dig skulle inte livet gåå!!i LOVE you
 
isabelle Lindgren: pluttis








Kommentarer
Postat av: Cecilia

Haha! Lilla Elliot! Dom blir stora alldeles för fort! Haha f*n va skön han e! hahaha "Dålig kvalité!" haha :D Och Cassandra! Hur stor har inte hon blivit!? Snuttan! <3 Gud så fint! <3

2011-02-09 @ 14:30:13
URL: http://www.cecilialundin.se
Postat av: cassandra

haha=)det är jag det<33 men tack cecilia<3

pussss<333

2011-10-15 @ 09:11:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0