vad jag åt idag

Till lunch åt jag fetaostsoppa och en grov fralla till.
Som topping till soppan hade jag strimmlade svarta oliver, röd paprika, färsk basilika och rostade pinjenötter, mumma =)

Fetaostsoppa 4 port.
6 dl grönsaksbuljong
2 dl matlagningsgrädde, max 15 %, ev. låglaktos
3 vitlöksklyftor
150 g fetaost, max 16 %
2 dl lättyoghurt, ev. låglaktos
1 msk vetemjöl eller maizena
salt och peppar

Servera med:
1 dl skivade svarta oliver
1 dl tärnad röd paprika

Koka upp buljong, grädde och pressade vitlöksklyftor. Tillsätt fetaost och mixa soppan slät. Rör ihop yoghurt och mjöl och vispa ner i soppan. Låt sjuda några min. Krydda. Servera varm med tillbehören

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0