Plugg plugg plugg!


Seminarium på fre på tre böcker (inte hela men gemensamt ca 200 sidor)
Plus en recension på en film med drygt 20 frågor som ska besvaras utvecklande.... Ååå men det är ju intressant i alla fall... får försöka hålla fast vid det!

Idag var jag på skolan och fick tillgång till något som heter TPB.se
Det är bla studentlitteratur som är inläst =D det är ju bra för jag har, för er som inte vet, dyslexi.
Har snart lyssnat klart på två böcker, men det är otroligt oinspirerande att lyssna på detta då det är en robotröst som läser, i samma tonläge hela tiden. =) Man märker att man flyter iväg i sina tankar mellan varven, men det är så mycket bättre för mig än att jag ska försöka traggla mig igenom en bok.

På väg hem från skolan skulle jag stanna vid Willys och handla mjölk och smör...
(på det området vi bor finns bara ica)
Å den här Willys var stor, fräsch och jätte fin å allt e ju så billigt så det blev lite mer än så.. ganska mycket mer, å otroligt tungt!
Ha, där stod jag med två stor kassar på säkert 10 kg var å hem skulle jag, ensam!
Jag skrev ju förut att jag har foglossning och lider en hel del av det, men jag vill ju inte klaga och jag har alltid förut känt mig stark och klarat mig bra själv... Men inte nu visst...
Vid busshållsplatsen mötte jag en tant med rullator som säger;
Å lilla vän det där ser ju tungt ut. Å du som inte ska bära som redan bär på ett barn.
(ps min första spontana främlingskommentar, utan att vi har börjat prata innan)
Jo, svarar jag, det var lite tungt. Och torkar svetten från pannan efter att ha gått ynka 50 m.
Hur som när jag kom hem hade jag såna smärtor att jag knappt kunde röra mig, jag föll ner i soffan å  minsta lilla rörelse ont efter det. Det var som att någon högg med en kniv i magen på mig!

Illa illa, men läxa lärd utan större men!



Bjuder faktiskt på en bild på kaggen efter många efterfrågningar och ni får också en skymt av vårt fina vardagsrum i bakgrunden =)

Kommentarer
Postat av: Sofie

Gud så fin din mage är!

Å innehållet är säkert ännu finare!

massa kramar

2010-09-04 @ 21:31:42
Postat av: Isabelle

Tack gumman! =)

Jag tycker ju att du lätt hade den finaste magen ever! Det var ju liksom bara en rund och fin mage <3

Jag tror oxå att innehållet är fint, galet fint =D

Kram på dig me!!

2010-09-05 @ 09:22:45
URL: http://isabellelindgens.blogg.nu
Postat av: Linda - Mamma till Joline

Jättefin mage! :D Vilken vecka är du i nu?



Ja, Sofies mage var bara en söt liten kula medan man själv fick ett groteskt stort klot att släpa på men innehållet var galet fint ändå! :D



Men din mage är ju också bara rund och fin! Det ser ju ut som att du har klarat dig från bristningar också, hoppas du slipper hela vägen ut! :P

2010-09-05 @ 11:30:21
URL: http://lindakonno.blogg.se/
Postat av: Isabelle

Tack =) Jag är i v25, 26 på tis =)



Men du hade ju oxå en jätte fin mage, du bar den så fint trots att den var stor! SÅg inte ut att vara något bekymmer för dig alls =) Min mormor som du vet var ju helt salig på den! Vissa människor är bara byggda för att ha fina magar ;)

Fast jag börjar känna mig stor på andra ställen än bara magen, typ rumpa, lär och armar, börjar oxå se ut som en kåldocka i annsiktet... Men men det hör ju till =) Men inga bristningar än på magen, peppar peppar, men massor på brösen, och några få på rad på innsida lår...



Men som sagt att det är ju innehället som är det viktigaste!

2010-09-05 @ 18:14:35
URL: http://isabellelindgens.blogg.nu
Postat av: Linda - Mamma till Joline

Åh vad fort det går!



Haha, ja man kände sig hyffsat fet i slutet i alla fall. Låren flöt ut och blev typ 3 gånger så stora som vanligt!



Skönt, du slipper säkert bristningar på magen! Mina kom visserligen i vecka 35 så jag trodde nästan jag skulle slippa jag med, man vet ju aldrig! :P Men det är ju inte hela världen!

2010-09-05 @ 19:27:54
URL: http://lindakonno.blogg.se/
Postat av: Emma- Wilmas mamma

Åh vad fin du är! Saknar den där tiden. Hoppas allt är bra :) Kramar

2010-09-05 @ 22:03:11
Postat av: Sofia

Men jäklar va fort de går nu! Hur stor som helst ju!! Varför är du i Örebro för så man missar allt :( jag måste masa mej dit snarast!!

2010-09-06 @ 07:43:30
URL: http://hejjaghetersofia.blogspot.com
Postat av: Thesse

WOW!!!!! Riktigt vackert gumman!!! <3

2010-09-07 @ 10:55:13
URL: http://thesses.blogg.se/
Postat av: Isabelle

Oj =) va snälla alla är =)

Tack så jätte mycket! Det är en mysig tid, med massa sparkar (som i u för sig kanske inte alltid är så sköna ;P)

Ja Sofia kom hit! Skit i plugget ;)

Alla är välkomna å jag åker både till nynäs och pite snart =) Saknar alla vänner!

2010-09-07 @ 14:47:54
URL: http://isabellelindgens.blogg.nu
Postat av: Mecka

Men dra mig baklänges!!

Den ser ut att spricka när som helst ju =)

Väldigt fin är den, kan inte sluta titta på den..

2010-09-07 @ 22:55:19
URL: http://goofan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0