v 32 = 8:e månaden


Alla säger att jag är så stor och att vissa inte ens har varit så stora som jag är när de ska föda!
Men jag menar, i den här kulan har jag en drygt 42 cm bebis som väger mellan 1,8 och 2 kg.
Många liter fostervatten och en moderkaka på ca 1-1,5 kg.. Hur mycket mindre kan man va?!
Jag har ju fortfarande tarmar och andra organ som ska få plats! Nä vet ni va, jag tycker jag har en alldeles lagom kula! Det ska ju synas att man e gravid =)


Upptäckte nu att min hormonrand visst går hela vägen nu.. det har den inte gjort innan...
Jag som har trott att det blir en kille, dels för att jag bara hade hormonranden till naveln och inte nedanför...
Hmm, det kanske blir en liten tös då ;D (med snusläpp)



Om man tittar i kors med ögonen så man bara ser figuren så tycker jag inte att jag ser jätte gravid ut!
Jag menar jag har ju fortfarande en hint av en midja ;D


Har faktiskt en filmsnutt där jag rullar på magen! Det kanske inte alla kan som är i näst sista månaden ;)
Men jag vet ju inte hur man lägger upp filmsnuttar... Nån som kan hjälpa? =)

Kommentarer
Postat av: Emma Wilmas mamma

Åh vad fin du är!!!!

Du har en jätte fin mage, verkligen perfekt.

Jag hade hormonrand över hela magen ;) O jag fick ju en tjej.



Spännande att se vad de blir.

Hoppas allt är bra med dig.

Kram

2010-10-20 @ 12:17:22
Postat av: Emma Wilmas mamma

Åh vad fin du är!!!!

Du har en jätte fin mage, verkligen perfekt.

Jag hade hormonrand över hela magen ;) O jag fick ju en tjej.



Spännande att se vad de blir.

Hoppas allt är bra med dig.

Kram

2010-10-20 @ 12:17:49
Postat av: Yvette

Fin Fin Fin!!!

Kära Bella jag tror det är många som är avundsjuka på din gulliga mage. Jag bland annat ;) vill önska stort lycka till!!!!!

Massssssa kramar!!!

2010-10-20 @ 17:01:40
Postat av: Marie

Bella, Bella du är verkligen jätte fin!

Jag tycker du ser fint gravid ut i alla fall :)

Hoppas allt är fin fint med er, den lilla kommer få en underbar uppväxt med er! :)

Kramen

2010-10-21 @ 12:17:23
URL: http://mariefast.blogspot.com
Postat av: Denise

Hej Bella =)

Jätte söt mage, jag tycker den ser liten ut för att vara i 8e månaden, inte för att jag är proffs på gravid magar , men jag har ju sett dom som är betydligt större än din =) Söt är den iaf.

Sitter och kollar med ögonen i kors som du sa, de måste se ganska roligt ut, hehe =)



Kramar till dig!

2010-10-21 @ 14:25:30
URL: http://denisesmycken.blogg.se/
Postat av: Sofia

Bella du behöver inte förklara dej. Man ska ha mage när man är gravid. Och du är jättefin!

2010-10-21 @ 14:54:18
URL: http://hejjaghetersofia.blogspot.com
Postat av: Thess

Bella du är hur fin som helst!!!

(längtar till min tur ;-) )

Pussspusss älskade du!

2010-10-21 @ 17:09:05
URL: http://thesses.blogg.se/
Postat av: Malin

hej bella! :) jag tycker också den är rätt liten för att redan vara i 8 månaden! inte långt kvar nu ju! :) kramar

2010-10-22 @ 12:01:55
Postat av: Linda - Mamma till Joline

Skulle den där lilla söta gravidkulan vara stor? Oj oj, dom som sagt det har ju inte sett en riktig superkula någon gång! Du får visa bilder på min mage i 8 månaden så kommer dom att hålla käften! ;)



Du är jättefin! <3

2010-10-22 @ 17:48:29
URL: http://lindakonno.blogg.se/
Postat av: Yvanna

Åh så FIN du är! <3 Många kramar y

2010-10-23 @ 16:49:49
Postat av: Anonym

2010-10-23 @ 22:46:43
Postat av: Thess

Micka saknar dig... =( (jag med...) krammm och pösss på dig!

2010-10-23 @ 22:48:14
URL: http://thesses.bolgg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0