v 30

Ja då kan den få komma när som helst ;) Hahah nä.. men det känns som när man är i v 30+ då är det nära... då är det liksom snart klart! Jag och Olle var på förlossningsförberedande "kurs" igår på USÖ, universitetssjukhuset i Örebro, där vi fick möta barnmorskor och specialvården. Det känns skönt och betryggande att man har varit där, har två bekanta ansikten och har lite hum om hur de kommer gå till när man kommer dit, hur rummen ser ut osv... Vi fick mycket information om vad som sker under själva förlossnings arbetet och även riden på BB, hemvården och amning. De listade upp alla smärtlindring man kunde välja mellan och jag är så sliten.. smärtlindring eller inte... I min familj har vi en tendens att spricka mycket, då är ju ryggbedövning guld men det är oxå dåligt på många andra sätt... Lustgas är mer "naturligt" så och reglerbart, det påverkar inte förlossningen, men jag hatar känslan att vara snurrig och full, eller berusad... Eller ska vi köra naturellt kanske, å göra som kvinnor har gjort i alla tider, bara bita ihop och köra...?
Hmm..

Ja men men..
Idag är jag extra glad för jag har nu på morgonen (gick upp kl 7) bakat färska kanelbullar! =D
Och alldeles snart kommer min pappa hit! Han har varit nykter i över 10 månader nu och jag vill att han ska börja känna sig som en del av familjen igen, för det har han förtjänat! =)

Ha en bra dag!! =)
Kram



Tänk att kotten är såhär stor <3


Kommentarer
Postat av: Linda - Mamma till Joline

Du är en superwoman, kör en naturell förlossning! ;) Jag tyckte lustgasen var värdelös, jag kände inte av den något alls (kanske för att jag inte vågade andas tillräckligt mycket men ändå).



Kan jag föda barn utan smärtlindrig så kan du, jag är världens pipsill! :D



Men, skämt åsido. När min förlossning stannade upp i slutskedet och det inte hände ett skit trots den värsta smärtan någonsin så ångrade jag djupt att jag inte hade tagit ryggbedövning. Men såhär i efterhand är jag glad att jag inte gjorde det! Svårt det där.. bestäm dig inte i förväg, ta det som det kommer!



ÅH, snart är det dags.... :D:D

2010-10-07 @ 22:06:01
URL: http://lindakonno.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0