63 små dagar kvar!.. =S =D

Idag går jag in i vecka 31.. alltså sista veckan i 7:e månaden! Nästa vecka är jag i 8:e månaden och det är galet vad tiden går....  Ojojoj jag är nervös, helt ärligt, nervös. Fatta att jag ska trycka ut en liten pojke eller flicka som i många många år kommer vara helt beroende av mig och Olle. Jag ska trycka ut nån som gör att jag och Olle blir en egen familj! Jag kommer trycka ut nån som kommer växa upp och ha ett eget liv, och kanske göra stora saker, kanske saker som kommer förändra världen! Hur som helst så har vi 63 små dagar kvar innan livet som vi känner det får en helt annan mening... Det finns liksom inte ord stora nog för at förklara detta!! Det är ren panik och glädje, massa kärlek och förväntan, allt på samma gång!

Jag känner varje dag hur kotten rör sig inne i mig, hur den växer och blir starkare och vackrare. Å det kommer stunder då jag bara vill brista ut i gråt... Tänk att kroppen min är så fantastisk att den kan bära och utveckla en människa. WOW... Jag ska verkligen ta till vara på de här sista veckorna innan kotten kommer ut, inte ta för givet de nätter vi faktiskt får sova, eller de stunder vi bara får vara tillsammans jag och Olle, jag ska heller inte ta för givet alla rörelser jag känner i magen, för innan jag vet ordet av det så kommer kotten snart vara ute. Jag ska verkligen njuta av livet nu, inte stressa eller pressa mig själv till saker jag inte vill göra utan bara fokusera på de viktiga sakerna här i livet, det som får mig och min blivande lilla familj att må bra!

Jag ska heller inte klaga på att min kropp förändras (eller jag ska försöka). Jag vet att den inte ser ut som jag vill men jag har å andra sidan hela livet på mig att forma den till det bättre. Det är svårt att acceptera förändringar, se bristningar och celluliter som kryper kram, ständigt känna sig svullen och otymplig. Veta att kroppen lagra fett istället för att förbränna det samtidigt som man är galet sugen på onyttigheter... Men hur många gånger i livet kommer jag vara gravid till skillnad från hur lång tid i livet jag inte kommer vara det? Då kan man arbeta på ett snyggare yttre ;) Vill fokusera på att ha ett vackert inre, att ha tålamod, lugn, förståelse, sympati och kärlek.

Jag har en föreställning om hur jag vill vara som mamma och partner, jag vill arbeta på de kvalliter som krävs för att jag ska klara av detta och jag tänker inte låta de små demonerna (hormonerna :p) ta bort de... Idag börjar resten av mitt liv, vad det än må vara!


Kommentarer
Postat av: Sofia

Snyft :) va fint!! <3

2010-10-13 @ 07:22:00
URL: http://hejjaghetersofia.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0