Typiskt...

Ja sitter är inbäddad i soffan med värmekudde å halstabletter... Är snorig å har smått ont i halsen, sammandragningar som jag bara vill slippa och en skrivuppgift som aldrig kan ta form...

Ang mina sammandragningar så har jag lite att berätta.
I torsdags så åkte vi in till förlossningen efter de att jag sedan halv 4, 4 har haft en massa (mer smärtsamma och påtryckande) sammandragningar på morgonen när jag väl bestämde mig för att stiga upp så fick jag dem regelbundet med ca 7 - 10 minuters mellanrum. Men optimist som man är så klädde jag på mig och åkte till skolan. Under bussresan som är ca 25 min lång så fick jag ytterligare 3. Framme vid skolan så ringer jag förlossningen och berättar om mina regelbundna och tryckande sammandragningar och får order om att genast bege mig in till dom så att dom fick kolla!

Sagt och gjort så vände jag på klacken tillbaka mot bussen och ringde och väckte Olle om att jag visst var på väg till förlossningen. Väl framme så fick jag ligga med ctg i ca en timma (aptråkigt) Men då sjönk värkarna till ca 2 i timmen, urinprov visade på bakterier med det var ingen urinvägsinfektion. Jag hade bra blodtryck och ingen temp. Vid en (otroligt) snabb vaginal undersökning konstaterades det att jag hade en omogen, sluten å lång tapp och att någon förlossning inte var på gång. Kotten mådde bra och detta var antagligen bara förvärkar.

Nu är det måndag kväll och jag har fortfarande minst två förvärkar i timmen, med ett tryck ner mot bäcken och ljumskar, det har också börjat göra ont i ryggen på mig....

Pratade med en barnmorska idag på vår vårdcentral och förklarade allt. Hon tyckte om jag var orolig att jag skulle ringa tillbaka till förlossningen för att kolla så inget hade hänt om det skulle lugna mig, men med största sannolikhet så är det bara förvärkar, men det kan också tyda på att det inte är helt omöjligt att Kotten kanske kommer tidigare än väntat. "ni borde kanske förbereda er lite" sa hon... Men när jag väl får riktiga värkar så kommer jag att känna det! Och de kommer också att tillta i smärta och hur tätt det kommer.

Ha.... Men hur förberedd ska jag vara?! Ska man börja montera ihop säng? 
Ska jag packa BB väskan?
Ska jag avsluta mina studier och bara vila? För jag kan säga så mycket att det är ganska svårt att koncentrera sig på andra saker än tjockismagen och tänka på förlossningen! Man vill som bara glida runt i sin lilla bubbla och inte tänka så jädrans mycket på skivuppgifter och dylikt.  

Ja nä men, ja.... Segt som stryk är det.
Kan det inte bara hända nått drastiskt?! Antingen att alla värkar avtar och att jag får en nyfunnen kraft och energi? Eller att Kotten kommer!?.. Eller nä, det är nog lite bra om han ligger kvar där ;)
Men den där energin skulle jag inte tacka nej till =D


Kommentarer
Postat av: Linda - Mamma till Joline

Nu kallar du bebben för han igen! :D



Ta det lugnt hörru du! Jag blev sjukskriven när jag hade mycket förvärkar, det är inte bra att överanstränga sig, kroppen har ju fullt upp! Även om ni längtar så mår ju kotten 100 gånger bättre när han/hon är färdig i magen! :)



Ta hand om dig!

2010-11-08 @ 20:57:42
URL: http://lindakonno.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0