Nu ska vi förbereda oss!!

Nu har jag beställt Hallonbladste som jag skall börja dricka från och med nästa tisdag.
Då går jag in i v 38 och bebisen är då färdigutvecklad och är fysiskt sätt redo att komma ut! =)
Hallonbladte sägs ha en förberedande effekt på livmodern som ger starkare sammandragningar och minder blödning vid förlossningen, vissa säger också att hallonbladstet har en förmåga att sätta igång en förlossning. (men då måste barnet själv vara redo och ligga fixerat osv)




Vi, eller Olle och Patric skruvade oxå upp spjälsängen i helgen så den står framme nu så fint! =) Lite tidigt men det är ju bra eftersom min barnmorska säger att hon inte tror att jag kommer gå hela tiden ut. Barnet ligger redan långt ner men huvudet är fortfarande ruckbart! =)






Kommentarer
Postat av: Cecilia

Så fint det blev :) Jätte sött! :D

2010-11-23 @ 13:47:30
URL: http://www.cecilialundin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0