Blä och fy....

... va dålig jag har varit på att uppdatera!!
Men ibland händer det inte så mycket i ens liv och man får mer eller mindre skrivtorka.. eller nått sånt ;)
Hela förra veckan var jag sjuk och låg hemma med otroliga mängder snor!
Men på torsdagen kom min mormor och morfar och det är ju alltid lika trevligt! =)
Vi var på IKEA (igen!!) och åkte omkring lite så jag kunde få införskaffa mig saker som är behövligt nu tills kotten kommer ut! Å det är ju en hel del man inte tänker på så som bindor!!! Hallå, mensfri i 9 månader och nu ska man behöva stå ut med den skiten igen!!?? Åååhh, längtar inte!

Sen så är det ju amningsinlägg, å BH, nappar, salvor å allt sånt. Jag menar bara för att så kommer säkert Kotten komma ut mitt i Julhysterin och vem vill ut i massa minusgrader och folkträngsel med en liten nyfödd bara för att handla sånt?! Nä.. då känns det lika bra att ha ALLT hemma så man bara kan slappna av och njuta hemma under julen.

Sen på fredagen så slog jag och Olle sällskap hem med gamlingarna till Ösmo/Sorunda för att hälsa på våra familjer.. å det är säkert sista gången vi åker hem och det bara är vi två... =O (wow det börjar verkligen sjunka in nu) Vi mös med respektive familjer på fredagen och på lördagen bar det av till Tumba för att träffa å fira min släkt, min finska sida, dvs.; min pappa, fastrar, kusiner å min söta farmor =)
Min faster Erija fyller 40! Grattis! Som förresten idag flyger till Thailand för att spendera sin stora dag i värmen, vilket hon enligt mig gör rätt i! det var så länge sen vi träffades allihopa så det var otroligt roligt att ses. Det blev såklart mycket prat om magen och bebisen, fast man försöker att hålla en konversation om andras liv så kommer man alltid in på magen och får dra samma historia om hur man mår och hur allt känns. Vilket nu är förstårligt eftersom det är första gången de ser mig gravid =) 
Men jag tänker i vanliga fall, när man pratar med random människor. Jag undrar hur många gånger man har dragit samma historia om magen och svarat på frågan; "nu är det inte långt kvar, hur känns det?" eller "Å va roligt, är du inte glad?" Misstolka mig inte, visst är jag glad och exalterad men man orkar inte vara lika glad varje gång man svarar på frågan. Men det gör väl inget antar jag, huvudsaken är att jag och Olle vet hur förväntansfulla vi är och hur stark vår kärlek är!

I alla fall sen bar det av till pappa Patrics födelsedagsfest, men underbara 80-talstemat =) det var fullt med människor där som jag inte sett på länge eller inte alls ;) Så det blev många klappar på magen och några fel "hur känns det?" ;D

Söndagen spenderade jag mest i bilden, för jag och Olles familj åkte vid 11 tiden till Borlänge för Olle skulle spela handbollsmatch där.. tyvärr gick det kanske inte super bra för killarna från Vintrosa (Olles lag) förlorade med 7 bollar och Olle mitt hjärta fick två utvisningar... Domarna var nog lite bakis eftersom dom såg i syne! Helt sjukt vilka larviga pojkar!! Sen hoppade jag in i spelarbussen som ångade varma handbollsspelare å där satt vi i ca två timmar innan vi var hemma i Örebro igen... sammanlagt så satt jag nog ner i 7 eller 8 timmar den dagen.. Min rygg skrek efter att få lägga mig ner efter det vill jag säga, å mina fötter efter att få komma i högläge! =)

Oj va lång texten blev, nu är nog skrivtorkan över ;)
Återkommer med efterfrågade bilder ;D

Pussen å kramen nu ska jag hämta tvätten och äta middag i min ensamhet, (idag igen)
Lycka till med rapandet min prins! Längtar till du kommer hem, blir alltid lika glad av att se dig <3


Kommentarer
Postat av: Sofia

hahaha vintrosa :D

2010-11-17 @ 08:30:41
URL: http://hejjaghetersofia.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0