Det är så att hjärtat smälter...

Det är verkligen en fysisk påtaglig känsla i hjärtat när jag ser på honom, våran lilla pojke!
Han är så otroligt fin, välskapt och vacker!
Han har faktiskt grön/bruna ögon har vi nu konstaterat, mörkt hår och en härlig ton i huden <3

Idag på hans 5 dagars-dag så tog vi vår första vagnpromenad!
Vi skulle på återbesök på sjukan, kl 08.15! det var mindre kul med sån tidig tid, med tanke på allt som ska göras på morron innan man bär sig iväg! Men 06.00 ringde klockan och vi tajma allt perfekt med påklädning, amning, frukost och promenaden till bussen i snön =)
Allt såg så bra ut på återbesöket! Det skulle kolla upp hans gulhet, men det var låg å bra så vi behöver inte fara dit nå mer! Sen på eftermiddan var det dags för vägning hos BM på vårdcentralen. Lillkillen hade (kors i taket ) gått upp i vikt! =D Vid förlossningen vägde han 4160 g och idag var det 4240 g! Å vi som tycker att han har gått ner i vikt!.. Men det var ju jätte bra, vanligast är att bebisar tappar vikt första tiden, men inte våran prins! Han e så duktig så, å det känns bra för mig att min mjölk är som den ska.
Vägde mig själv idag oxå.... Å har haft lite ångest över vikten som jag nämnt tidigare, gick upp ca 22 kg och har idag, 5 dagar efter förlossning tappat 8 kilo... var av 4 var ju bara Kotten :P men det är ju på väg åt rätt håll!

Nu sover Kotten i sin säng å jag kan inte koppla av, hade tänkt att det skulle vara bra å sova lite nu när man har sängplatsen för sig själv, men jag kan inte sluta titta om han andas å lever.... En sjukt jobbig känsla att vara så orolig. Spelar upp scenariot att jag vaknar å det är morgon å han andas inte längre.. är livrädd! Vill ha full koll på honom. Skulle inte klara av om han helt plötsligt inte skulle finnas! Helt otroligt vilken kärlek som kan bildas på fem dagar! Älskar honom så otroligt mycket och jag skulle kunna ge allt för honom! 
Nyper mig hela tiden för att se om det verkligen är sant! Kan jag ha sån tur att få leva med en underbar person som Olle, kärleksfull och vacker på alla vis och sedan få en sådan perfekt liten varelse som Kotten <3

Som ni förstår så har vi inte bestämt namn än, vi testar ett just nu men det är ju viktigt att det känns rätt innan man bestämmer sig.

Nu ska jag krypa ner med mina prinsar och i morgon ska vi bara ta det lugnt, inget ränn och ingen stress <3
kanske  ska ta och börja skriva på min förlossningsberättelse =)

God natt alla ute i vårt kalla land!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0